NGERI TENGOK!!! Doktor KOREK Daging Betis Ayah...Apa Jadi Seterusnya Buat Ramai TERPANA !!!

Terima kasih admin sebab approve stori aku ni. Nama aku Mirul. Umur 27 tahun. Aku duduk dengan mak ayah aku di area Jeniang.

Aku just nak cerita. Ayah aku ni ada penyakit diabetes. Kencing manis. Pernah sekali tu kaki ayah aku hampir-hampir dipotong sebab teruk sangat. Tapi alhamdulillah dapat diselamatkan. Sipi-sipi sangat dah tu.

Ayah aku ni agak cerewet bila nak dapatkan rawatan cuci luka dia. Tu la bila kena je akan jadi teruk.
0
3 minggu lepas ada luka di betis ayah yang semakin teruk. Dah macam nak membusuk sebab ada banyak nanah.

Aku ajak ayah gi hospital, ayah tak mahu. Macam-macam la dia kata. Mak pun dok pujuk-pujuk gak. Pelbagai alasan la ayah bagi. Kata jauh la. Kata kena tunggu lama la itu la ini. Kami buntu.

Pastu kebetulan, masa aku tengah layan FB ada terbaca kisah viral sebuah klinik di Taman Ria Mesra II, Gurun. Baca komen-komen pun macam bagus je klinik tu.
Aku pujuk ayah sekali lagi untuk buat rawatan kat situ. Aku cakap dekat je ayah. Tak jauh mana pun. Pujuk punya pujuk, ayah pun setuju. Aku bawa ayah pergi klinik viral tu waktu pagi dalam pukul 10 pagi camtu. Nama klinik tu Poliklinik Mesra. Bila dah pi baru teringat huhuhu

Lepas tunggu giliran doktor panggil masuk. Lepas bagitau apa masalah semua. Doktor pun mulakan prosedur untuk cuci luka ayah. Doktor kata luka betis ayah tu sebenarnya dah berlubang. Teruk sangat. Yang nampak bengkak tu sebenarnya sebab ada banyak nanah.

Doktor minta izin untuk buat prosedur “pembersihan penuh”. Aku pun setuju je. Ayah pun hanya mengangguk.
Part ni agak mengerikan. Huhu. Doktor dan pembantu mula korek dan buang nanah dan isi daging yang dah mati. Lepas tu dia balut betis ayah dan minta kami datang semula. Doktor juga beri ayah ubat antibiotik dan ubat kencing manis (kawal gula).

Doktor bagitau sepanjang prosedur ni, kalau gula tak stabil, susah nak sembuh. Esok harinya kami datang semula dan doktor buat prosedur yang sama buang sisa-sisa nanah yang ada dan daging-daging yang dah mati. 4 hari jugak la kami ulang alik pi klinik tu buat prosedur ni. Tapi aku nampak ayah macam makin cergas. Maklum la beban membusuk di kaki tu dah takda.
Hari yang ke-5 kami datang, bila bukak pembalut. Tampak luka dah kering. Nanah pun dah takde. Kaki ayah nampak kurus kering. Tinggal tulang je. Lepas tu doktor bubuh gel. Gel tumbuh isi katanya. Aku iyakan je la.. Macam tak caya daging betis ayah tu boleh tumbuh semula. Lepas beberapa sesi bubuh gel ni ajaibnya memang nampak ada beza. Betis ayah macam mula dah berisi.
“Doktor, ni gel ajaib ka. Daging betis leh tumbuh semula ni”
Doktor tu senyum je. Dia kata bukan ajaib pun. Tapi hasil penyelidikan berpuluh tahun saintis dalam bidang perubatan. Tiada jalan singkat dalam ubat-ubat ni. Yang penting memang dah disahkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.
Ayah pun makin sihat sekarang. So aku just nak cakap yang memang patut la klinik ni viral.. Tak hairan ramai orang cerita pasal klinik ni. Sebab servisnya memang tip top. Harga pun sangat berpatutan. Syukur sangat-sangat ayah dah makin pulih.

Alhamdulillah. Kita punya usaha, Allah punya kuasa. Bawah ni info klinik viral kat FB tu bagi yang tak tahu lagi. Mirul Jeniang.
2
3
4
4
1


NGERI TENGOK!!! Doktor KOREK Daging Betis Ayah...Apa Jadi Seterusnya Buat Ramai TERPANA !!! NGERI TENGOK!!! Doktor KOREK Daging Betis Ayah...Apa Jadi Seterusnya Buat Ramai TERPANA !!! Reviewed by suka hati on 6:04 pm Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.