facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

kisah Anak Paderi Mati Selama 3 Minit Bertemu Allah


Anak Paderi Mati Selama 3 Minit Bertemu Allah | Seorang budak lelaki Kristian yang secara teknikal meninggal dunia di atas meja operasi seorang pakar bedah hujung minggu lalu berkata beliau telah bertemu dengan seseorang yang bernama Allah di syurga.

Bobby Anderson, anak seorang paderi terkenal Kristian di Atlanta, mengalami kecederaan dalaman akibat kemalangan kereta dan secara teknikalnya mati selama 3 minit sebelum bangkit. Kanak-kanak berusia 12 tahun tersebut mendakwa beliau melawat akhirat dan bercakap dengan beberapa tokoh terkemuka bagi agama Islam ketika dia koma selama 3 minit tersebut.

"Saya tidak melihat Jesus di mana ketika itu," katanya kepada media mengulas pengalaman beliau. "Ada yang bernama Allah dan seseorang yang bernama Mohammad, dan terdapat 72 wanita yang sangat cantik di sekeliling saya.

"Tetapi saya tidak melihat sesiapa dalam keluarga saya di situ. Tidak ada nenek dan datuk. Semua orang di sana mempunyai kulit gelap. Mereka tidak sama seperti kita semua", katanya lagi.

"SAYA BERTANYA KEPADA BAPA SAYA 'MENGAPA TIDAK JESUS DI SYURGA AYAH?', DAN AYAHNYA JUGA SEORANG PADERI TIDAK DAPAT MEMBERIKAN JAWAPAN. "SAYA TIDAK PERNAH MENDENGAR ALLAH SEBELUM INI, TETAPI SEKARANG SAYA AKAN MEMBACA LEBIH MENGENAINYA. DIA KELIHATAN AGAK BENAR BAGI SAYA", TAMBAH BELIAU.


Cerita Bobby Anderson mempunyai persamaan yang ketara dengan cerita Colton Burpo, seorang anak pastor yang secara ringkas meninggal dunia semasa pembedahan dan kemudiannya mendakwa telah bertemu dengan Jesus di syurga.

Cerita Coulton telah diceritakan dalam buku popular 'Heaven For Real', yang kini merupakan filem dibintangi Greg Kinnear dan Thomas Hayden Gereja.

Walaupun cerita keluarga Burpo itu mempunyai pengakhiran yang bahagia, keluarga Anderson telah musnah oleh tuntutan Bobby.

Walau bagaimanapun, Todd Anderson, bapa Bobby, kata pengalaman anaknya tidak membuat dia mempersoalkan keimanan sendiri terhadap Kristian yang dianutinya.

"Ia agak mengganggu kepada saya bahawa dia tidak menemui Jesus di syurga," katanya kepada pemberita, "tetapi dengan jelas anak saya mengalami beberapa jenis skizofrenia atau sesuatu."

"Maksud saya melihat Jesus di syurga, itu satu keajaiban. Tiada soalan. Tetapi melihat Allah di syurga? Itu sangat memerlukan dos berat ubat antipsikotik. ", ujarnya.

Kisah ini berlaku pada tahun 2014 lepas dan disiarkan oleh akhbar The Daily Currant berpengkalan di Amerika. Walaupun di barat ramai mempersoalkan kesahihan cerita budak ini, Astrallusion Arc tidak merasakan mereka betul kerana budak sekecil ini tidak akan pandai menipu. Apa yang mereka cuba lakukan hanyalah ingin menutup kebenaran Islam.

JIKA MEREKA MENGATAKAN BAHAWA SYAITAN TELAH MENYERUPAI NABI MUHAMMAD S.A.W, MEREKA PERLU TAHU BAHAWA SYAITAN TIDAK AKAN PERNAH BOLEH MENYERUPAI NABI MUHAMMAD S.A.W.



loading...
kisah Anak Paderi Mati Selama 3 Minit Bertemu Allah kisah Anak Paderi Mati Selama 3 Minit Bertemu Allah  Reviewed by azaril on 3:36 pm Rating: 5
Powered by Blogger.